Test ut denne sirkeltreningsøkta!

Sirkeltrening kan være en fin måte å få unnagjort treningen kjapt i en hektisk hverdag. Husk at om du trener på et vanlig treningssenter kan du ikke oppta mange steder over hele senteret hvis det er flere folk der. Plasser heller alle øvelsene du skal trene på samme sted.

Om du velger å kjøre 2 øvelser samtidig, 3 øvelser eller så mye som 8 øvelser så kan det funke bra. For eksempel kan man jo kjøre disse 2 øvelsene samtidig – eller supersett som det kalles:

Da tar du ikke opp så mye plass, og du får kjørt 2 fine øvelser som ikke påvirker prestasjonen på hverandre, på kort tid. Vil du kjøre 3 øvelser samtidig kan jo disse 3 være plassbesparende og effektivt:

Når du kjører slike supersett eller fulle sirkeltreninger er det viktigst å huske på at du bør velge øvelser som ikke påvirker hverandre. For eksempel vil jo knebøy og beinpress samtidig svi som bare juling, men treningseffekten vil ikke bli like bra om du hadde kjørt de uavhengig av hverandre.

Legger du til disse 3 øvelsene til de jeg har nevnt tidligere har du plutselig 8 øvelser du kan jobbe deg igjennom:

Én måte å gjøre det på er å kjøre 20 sekunder på hver øvelse med 10-20 sekunder pause i mellom. Da får du opp pulsen og pusten litt også. Fint for deg som har en hektisk hverdag og ønsker å bli litt sprekere samt få en bedre helse.

Enjoy 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *