Er du god nok til å planlegge?

Mange av oss er for dårlige til å planlegge. Vi er også dårlige til å forholde oss til situasjonen når noe ikke går etter planen. Hvis du ikke får inn det sunne måltidet du planla betyr ikke det at alternativet er 3 sjokoboller. Velg det nest beste alternativet når ting ikke går som planlagt.

Bilde: kk.no

Sett deg ned 1 eller 2 ganger i uken og planlegg hva du skal spise hele uka. Planlegg hvert eneste måltid. Det som ikke er planlagt går ikke etter planen. Skriv ned følgende hver eneste uke:

  • Hva du skal spise til de ulike måltidene gjennom hele uka
  • Hva du må handle på butikken. Tar du alle innkjøp samtidig slipper du spontan-kjøp også.
  • Eksakte tidspunkt for når du skal trene – og backup-tidspunkt om det kommer noe i veien.
  • Hva du skal trene, hvor mange repetisjoner, hvor mange sett og hvor lange pausene skal være. Loggfør hver eneste treningsøkt. Du må vite hvor du har vært hvis du skal sammenligne senere for å se framgangen din.
  • Ha en plan B hvis ting ikke går etter planen.

Sett av 1 time fordelt over 1-2 økter hvor du planlegger alt dette. Det er litt pes, men det vil hjelpe deg å få struktur på kostholdet og treningen din.

Er du flink til å planlegge?

Tar du gode eller dårlige valg når ting ikke går etter planen?

Lykke til 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *