Slik opprettholder du motivasjonen til trening over tid

Mange har en oppfatning av at man skal forsøke å fylle på med motivasjon hele tiden. Sannheten er at det klarer du ikke. Om du kun skal trene når du er motivert kommer du til å mislykkes.

Du pusser ikke tenna kun når du er motivert for det, gjør du det? Det er en rutine som er nødvendig for å oppnå et mål (god tannhelse). Det samme må trening bli for deg. Noe du prioriterer uansett hvor lite eller mye lyst du har til å ta den treningsøkta.

Sett av tid til trening, planlegg akkurat når du skal trene og vær fleksibel hvis planen går i vasken. Planlegg innkjøpene dine slik at du kun handler 1-2 ganger i uka. Da forhindrer du mange spontankjøp av godsaker – særlig dersom du er mett når du drar på butikken. Planlegg hva du skal spise til ukas ulike måltider slik at ting går mest mulig på skinner. Planlegg, planlegg, planlegg.

Om det er noe som motiverer deg så for all del; fyll på med motivasjon. Hør på tøff treningsmusikk, se videoer av spreke mennesker på Youtube, mål framgangen din slik at du ser det går i riktig retning og tren med en kamerat, kjæreste eller personlig trener.

Å oppnå en mål eller opprettholde en god treningsrutine tar lang tid. Finn noe du kan leve med så det blir så enkelt som mulig å få til.

Del gjerne innlegget med vennene dine. Det er en god tjeneste for meg som ønsker å nå ut til så mange som mulig med god informasjon 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *