6 tips til hvordan du blir mer glad i deg selv

Mange av oss streber etter å få den perfekte kroppen. Det finnes like mange drømmekropper som det finnes mennesker. Alle har et slags ideal om hvordan vi vil se ut. «Hvis jeg bare hadde klart å oppnå å fått drømmekroppen – DA hadde jeg vært lykkelig og fornøyd». For å være helt ærlig kommer du ikke til å bli mer lykkelig av å ha en veltrent rumpe eller sixpack. Ikke bestem deg for at du skal bli glad i deg selv når du får den kroppen du vil ha. Bestem deg for å bli litt mer glad i deg selv i dag – og litt mer for hver eneste dag. Dette er en artikkel med 6 tips til hvordan du blir med glad i deg selv. Dette er ingen selvhjelps-artikkel, men jeg skal forsøke å gi deg en litt bedre hverdag.

 

summer

1. Avvik fra planen

Trening og kosthold kan være skikkelig dritt noen ganger. Plutselig får vi ikke til å trene en planlagt økt en dag. Skyldfølelse. Plutselig spiser vi fire tusen kalorier en dag i stedet for de planlagte 2000. Skyldfølelse. Skyldfølelsen er verre for oss enn at vi har avviket litt fra planen vår. Jeg vil at du skal kvitte deg med skyldfølelsen. Den har ingenting å gjøre i livet ditt. Kast den vekk. Jeg sier ikke at du skal lage unnskyldninger for å ikke følge planen din, men jeg vil at du forsøke å se det positive i situasjoner som ikke behøver å være negative.

Tips: Misset en treningsdag? Okei, da er jeg mer uthvilt til neste treningsøkt og kan kjøre på med ny giv. En eneste treningsdag spiller ikke inn på dine langsiktige resultat. Spist mer kalorier enn du pleier? Det gjør ikke noe. Du vil bruke mesteparten til å prestere bedre på trening og du beveger deg også mer ubevisst. Ikke forsøk å kompensere neste dag, men get back on that horse og gjør som du pleier. Kvitt deg med skyldfølelsen!

 

2. Følg et opplegg du klarer å følge uten problem

Å ha et treningsprogram og en kostholdsplan du ikke klarer å følge er ikke så lurt. Når du da ikke klarer å følge det vil du se på deg selv som mislykket. Følg noe som er enkelt og moro å følge. Det må ikke være julaften hele tiden, men at treningsprogrammet stort sett er morsomt å følge bør være en selvfølgelighet. Kostholdsplanen bør være slik at du kan spise alt – spesielt den maten du liker best – i riktige mengder. Hvorfor spise torsk hvis du ikke liker det? Syns du havregryn smaker sagflis? Spis noe annet!

Tips: Du kan sette opp et eget opplegg basert på hva du syns er gøy, smaker godt og som tar deg til målet ditt. Hvis du føler at du ikke er helt up for å lage noe slikt selv gir jeg deg mer enn gjerne tips og råd om du sender meg en mail. I disse tider har jeg også kampanje-tilbud på det meste som gjør at du kan få prima kvalitet til en litt lavere pris.

 

3. Vær deg selv

Du må rett og slett lære deg å gi litt faan i hva du tror andre vil mene om deg. Sannheten er at de fleste syns det er kult med mennesker som tør å være seg selv. Gå i de klærne du syns er kule og komfortable, driv med en hobby du elsker og vær med de menneskene du setter størst pris på.

Tips: Hvis du er deg selv og bryr deg litt mindre om hva alle andre syns vil du føle deg bedre.

 

4. Tren det du liker

Ja, det finnes treningsmetoder og treningsprogrammer som er bedre til ulike formål. MÅ du gjøre det på den beste og optimaleste måten? Selvsagt ikke! Gjør det som er gøy! Hvis gruppetimer fyrer deg opp og gir deg lyst til å yte så velg heller det. Dørstokkmila er kortest for dem som velger noe de liker.

Tips: Resultater kommer av å gjøre noe du liker over tid.

 

5. Vær litt mer positiv

Livet er ingen dans på roser. Det er ikke meningen at du skal se det positive i hver jævla situasjon, men det hjelper ikke å være sur og negativ hver gang livet butter litt i mot heller. Vær klar for å kicke ass i uka som kommer de gangene du før har hatt blåmandag. Man kan stort sett lære noe de gangene og forsøke å snu det til noe positivt hver gang livet jobber litt i mot deg.

Tips: Snu det til noe positivt når du kan. Vær lei deg når du vil.

 

6. Gi deg selv kompliment!

Stort sett benytter vi dagene til å lete etter hva som er galt med oss. Stort sett er det eneste vi sier til oss selv: » Uren hud, litt for mye fett, tørt hår, dårlig rumpe og rar nese». Det er ikke noe rart at vi har dårlig selvtillit. Vi forsøker ikke en gang å finne noe positivt med oss selv. Men det stopper vi med nå! Hver dag fremover vil jeg du skal gi deg selv et kompliment. Det kan være noe med utseendet ditt du liker spesielt godt eller det kan være noe du er flink til. Det spiller ingen rolle hva det er. Du vil merke at det ikke er så lett å komme med noe i starten, men etter hvert som du blir mer vant med å gi deg selv kompliment vil det bli lettere.

Tips: Et kompliment hver morgen når du står foran speilet på badet. Det kan være hva som helst.

 

Håper du likte artikkelen! Del den gjerne med en venn hvis du likte den :)

 

 

IMG_0648 kopi

Submit a Comment

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Du kan bruke disse HTML-kodene og -egenskapene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>