Brenn Fett 6 uker!

Hei! I anledning oppstart av Brenn Fett 6 uker som starter førstkommende mandag tenkte jeg at jeg skulle poste noen gode tips som gjør at du kan gå ned noen kilo de kommende ukene.

 

Brenn Fett blir et 6-ukers treningsprogram der alle trener etter samme program. Du kan velge mellom sentertrening og hjemmetrening. Det vil også bli litt valgfri kondisjon om du ønsker det. I tillegg får deltakerne en kostholdsplan satt opp etter sine mål, utfordringer, familieliv og med helt vanlig mat. Prisen er 999,- og det er en ypperlig sjanse for deg som ønsker å gå ned noen kilo de kommende ukene. Om du ønsker å bli med er det lurt å sende en melding raskt til meg på Facebook.

 

Her kommer noen tips som er overraskende effektive uten at det krever stor innsats:

1. Spis mer frukt og grønnsaker.

Spis så mye du vil rett og slett. Legg inn så mye du bare orker til alle dagens måltid og som snacks. Når kostholdet får så mye frukt og grønt i seg vil det bli mindre av andre ting og du vil gå ned i vekt dersom du ligger i et kaloriunderskudd.

 

2. Sov mer.

Forsøk å legg deg 15 minutter tidligere i kveld. Øk med 15 minutter hver uke så sover du 2 timer ekstra i løpet av et par måneder. Mer søvn gir mindre tid til spising, du føler deg mer opplagt og har mer energi samt demper søtsuget som ofte påfølger lite søvn.

 

3. Beveg deg mer.

Da tenker jeg ikke trening, men i hverdagen. Selv om du trener styrketrening i en time bruker du neppe mer enn 300 kalorier. Da er det mye mer å hente på å røre seg jevnt over mer resten av dagen. Sitter du på jobb kan du opp og gå så mye som mulig. Gå en liten kveldstur. Ta trappen i stedet for heisen. Sykle til jobb. Gå av bussen noen hundre meter før du egentlig skal så du må gå det siste stykket. Dra på shopping. Da forbrenner du både kalorier og kontanter. 50-100 kalorier ekstra i timen kan fort utgjøre alt fra 500 til 1000 kalorier ekstra per dag. Det er mye mindre jobb enn å løpe livet av seg i en time eller to.

 

Håper du fikk noe ut av dagens tips 🙂